Wednesday, February 25, 2009

မူလဆရာေတာ္ၾကီး၏ ပုဗၺကိစၥခဏ္း (၅)

မိမိအား စိတ္ျပစ္မွားေမတၲာပြါးေနပံု

မိမိတို႔အားလည္း ျပစ္မွားမိသူမ်ား ရွိျငားခဲ့ပါလွ်င္ နတ္ခြင္နိဗၺာန္ ဈာန္မဂ္ဖိုလ္၏ အႏၱရာယ္မၿငိဘို႔ရာ မေနာၪာဏ္ျဖဴေဖြး၍ ကိုယ္ႏႈတ္ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းျဖင့္ ေက်ေအး၍ ေနၾကပါ၏။ သီးခံ၍လည္း ေနၾကပါ၏။ အျပစ္ေဘးမွ ခ်မ္းသာလည္းေပးၾကပါ၏၊ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ခ်မ္းသာၾကပါေစ (၃) ၊ တြင္းပႏွစ္တန္ ေဘးရန္လည္း ဧကန္ကင္းၾကပါေစ(၃) ဟု ေမတၲာေရခ်မ္း သြန္းျဖန္း၍လည္း ေနၾကပါ၏၊ သူေတာ္ေကာင္းအေပါင္းတုိ ့။

ေမး။ ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ျပစ္မွားမိသူမ်ား အျပစ္မယူအျမဲ စိတ္ေအးေနရပါသနည္း။
ေျဖ။ ။ အျပစ္ယူျငား ရန္ၿငိဳးထား၍ ေဒါသပြါးေနလွ်င္ ပဋိဃာနသယျဖစ္ဤ နတ္ခြင္နိဗၺာန္ ဈာန္ မဂ္ဖိုလ္၏ အႏၱရာယ္ျဖစ္တတ္ေပ၏၊ မျဖစ္ေစရန္ ရည္သန္၍ မိမိအား ျပစ္မွားမိသူမ်ားကို အျပစ္မယူဘဲ အျမဲ စိတ္ေအးေနရပါသည္။

ေမတၲာပို႔ပံု

ငါတို႔ကိုယ္မွာ ႐ုပ္နာမ္ဟာ ခ်မ္းသာၾကပါေစ။
အရာမ္တြင္းမွာ လူသံဃာ ခ်မ္းသာၾကပါေစ။
အရာမ္တြင္းမွာ နတ္ေတြဟာ ခ်မ္းသာၾကပါေစ။
ငါတို႔ၿမိဳ႕ရြာ စိုးရေတြဟာ ခ်မ္းသာၾကပါေစ။
ငါတို႔ၿမိဳ႕ရြာ လူေတြဟာ ခ်မ္းသာၾကပါေစ။
ေခတ္သံုးပါးမွာ သတၲဝါ ခ်မ္းသာၾကပါေစ။
(၃ေခါက္)

အမွာ။ ။ ပညတ္ေမတၲာပို႔ျဖစ္၍ ပို႔မည့္လူ၌အာ႐ံုစိုက္ကာ စိတ္ကိုရင္မွာထား၍ (ခ်မ္းသာၾကပါေစ၊(၃) ဟုေမတၲာျပဳၾကပါ။)

ေမး။ ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ေမတၲာပို ့ရပါသနည္း။
ေျဖ။ ေမတၲာျခံဳ လံုဆိုသည္ႏွင့္ အညီ ေဘးရန္အႏၱရာယ္ လံုျခံဳဘို႔ရာ ေမတၲာပို ့ရပါတယ္။

အမွ်ေဝပံုေတာင္းပန္ပံု

ယခုျပဳသမွ် တရားအားထုတ္ရသမွ် ကုသလ၏ အဖို႔အစုတို႔ကို ၾကားၾကားသမွ်၊ လူေရာ နတ္ပါ၊ သတၲဝါ အနႏၱတို႔အား ရျငားပါေစ.... ။ ရျငားပါေစ....... ။ ရျငားပါေစ...... ။ အမွ်..... အမွ်...... အမွ်...... ေဝငွလိုက္ပါ၏...... ။ ဝမ္းသာၾကပါေစ။ ဝမ္းသာၾကလွ်င္ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ခ်မ္းသာ ႏိုင္ၾကပါေစကုန္သတည္း၊ တြင္း ပ ႏွစ္တန္ ေဘးရန္ေတြလည္း ဧကန္မေသြ ၿငိမ္းေအး ႏိုင္ၾကပါေစကုန္သတည္း။ နတ္ ျဗဟၼာအေပါင္း သူေတာ္ေကာင္းတို႔ကလည္း ဘုရားလက္ထက္ ပ႑ိတသာမဏေလးအား တရားအားထုတ္ေနစဥ္ အျမဲပင္ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ၾကသလို မိမိတို႔ကို လည္းပိုမို၍ တဖန္ ေဘးအႏၱရာယ္မထိ ရန္မျငိေစဘဲ သမာဓိခိုင္ျမဲဘို႔ အေရးဝိုင္းဝန္း၍ ေစာင့္ ေရွာက္ေပးဘို႔ရန္ ေမတၲာရပ္ခံ၍ မ်ားမ်ားႀကီး ေတာင္းပန္လိုက္ပါ၏၊ နတ္ ျဗဟၼာအေပါင္း သူေတာ္ေကာင္းတို ့။

အမွာ။ ။ ပုဗၺကိစၥ (၉) ပါး အက်ယ္ျဖစ္သည္၊ အက်ဥ္းလဲဆိုႏိုင္ပါ၏၊ ဆရာထံ၌ မဟုတ္လွ်င္ ဆရာႏွင့္စပ္ထာ (၂) ခု ႏႈပ္၊ ပုဗၺကိစၥ (၇) ပါး ျဖစ္ေစ ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါသည္၊ အဂၤုလိမာလ၊ ေပါ႒ိလမေထရ္ စသည့္တို႔ကို ေထာက္လွ်င္ ပုဗၺကိစၥ မျပဳလုပ္ေသာ္လည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါေသးသည္။

ပုဗၺကိစၥခဏ္းျပီး၏။

No comments: