Tuesday, May 12, 2009

နည္းျပ ဝိပႆနာ သင္ခဏ္းစာ အပိုင္း (၄)

ျမတ္စြာဘုရားက ရွင္ရာဟုလာကို ကိုယ္ေတာ္တိုင္ေဟာၾကားေတာ္မူတာကို ေျပာျပပါအံုးမယ္။
ခ်စ္သား ရာဟုလာ- ပူမႈ၊ ေအးမႈဆိုတဲ့ ေတေဇာဓာတ္တစ္လံုးကို ခႏၶာမွာ ေသေသခ်ာခ်ာ ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ သိျမင္ရင္လည္း နိဗၺာန္ကို ေရာက္ႏိုင္ပါတယ္။
ခ်စ္သား ရာဟုလာ-လႈပ္ရွားမႈဆိုတဲ့ ဝါေယာဓာတ္တစ္လံုးကို ခႏၶာမွာ ေသေသခ်ာခ်ာ ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ သိျမင္ရင္လည္း နိဗၺာန္ကို ေရာက္ႏိုင္ပါတယ္ စသည္ျဖင့္ ဒီလို ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာထားတဲ့ ေဒသနာေတာ္ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အလုပ္စခန္းမွာ နိဗၺာန္ကို ေရာက္ဖို႔ဘယ္ေလာက္လြယ္ထားသလဲ ေယာဂီတို႔၊ ဧေကာ ဓေမၼာ-တရားတစ္ခုခုကိုသာ ခႏၶာမွာ ေသေသခ်ာခ်ာ ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္သိေအာင္ အားထုတ္ၾကပါ။ နိဗၺာန္ကို ဧကန္ရႏိုင္ပါတယ္။ က်န္တရားေတြ အတြင္းဝင္ၿပီးသား၊ အားထုတ္ၿပီးသားဆိုရင္ အသိတစ္လံုးေၾကာင့္ပင္ နိဗၺာန္ကို ဧကန္ေရာက္ႏိုင္ပါတယ္။


ခႏၶာမွာ ဉာဏ္ျမင္နဲ႔ ကိုက္၍ ပညတ္၊ ပရမတ္ကို ခြဲေျပာျပပါအံုးမယ္။
ပ႒မ စာလို ပညတ္၊ ပရမတ္ ခြဲျပအံုးမယ္၊ ပညတ္သည္ စာလိုေတာ့ ဝိဇၨမာနပညတ္၊ အဝိဇၨမာနပညတ္-စသည္ျဖင့္ (၆)မ်ိဳး၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဃနပညတ္ သ႑ာနပညတ္၊ နာမပညတ္စသည္ျဖင့္ မ်ားစြာရွိၾက၏။ ထိုတြင္လိုရင္းအတိုခ်ဳပ္ေျပာရလွ်င္ အစိုင္အခဲျဖစ္ေပၚလာတာက ဃနပညတ္ လို႔ေခၚပါသည္။ ပံုသ႑ာန္ေတြ ေပၚလာတာက သ႑ာနပညတ္လို႔ေခၚသည္၊ အမည္အမ်ိဳးမ်ိဳးေတြက နာမပညတ္လိို႔ေခၚပါသည္။


ပရမတ္ဆိုရင္လဲ အက်ဥ္းအားျဖင့္ စိတ္၊ ေစတသိက္၊ ႐ုပ္၊ နိဗၺာန္ ဆိုေသာ ပရမတ္တရား ေလးပါးရွိသည္။ စိတ္မွာလဲအက်ယ္အားျဖင့္ (၁၂၁)ပါး ရွိျပန္သည္၊ ေစတသိက္မွာ (၅၂)ပါး၊ ႐ုပ္ (၂၈)ပါး၊ နိဗၺာန္တြင္ သဥပါဒိေသသနိဗၺာန္၊ အႏုပါဒိေသသ နိဗၺာန္ဟူ၍ (၂)ပါး စသည္ျဖင့္ ခြဲမယ္ဆိုရင္ ပရမတ္တရားသည္ စာလိုေတာ့ လြန္စြာ က်ယ္ဝန္းလွေပ၏၊ ဒါေတြကို အကုန္သိမွ ပရမတ္တရားကို သိတယ္ေခၚသလား၊ ဒီပရမတ္ေတြကိုသိမွ နိဗၺာန္ကို ရမွာ လားဆိုရင္မဟုတ္ပါဘူး၊ ေစာေစာက ေျပာျပခဲ့သည့္အတိုင္း ေဒသနာနည္းအားျဖင့္ ပညတ္၊ ပရမတ္သည္ က်ယ္ဝန္းေနတာပါ၊ ေယာဂီမ်ား ခႏၶာမွာ ဉာဏ္ျမင္ႏွင့္ ရွင္းရင္ေတာ့ လြယ္လြယ္နဲ႔ က်ဥ္းက်ဥ္းေလးပါ။


ပညတ္ႏွင့္ ပရမတ္ကို ခႏၶာမွာ ဉာဏ္ျမင္နဲ႔ ဘယ္လိုရွင္းမလဲဆိုရင္ ေယာဂီမ်ား ခႏၶာထဲမွာ ဉာဏ္နဲ႔ စိုက္ၿပီး ေပၚဒါကိုသာ မွတ္ေနပါ၊ ကိုယ္မွာ ေတြ႕တိုင္း ေတြ႕တိုင္း ဉာဏ္နဲ႔ျမင္ဒါေတြ ဟာ ပရမတ္ေတြခ်ည္းပါ။ ကိုယ္မွာလာမေတြ႕လို႔ ဉာဏ္နဲ႔မျမင္ရဒါ ပညတ္ တရားခ်ည္းမွတ္၊ ပညတ္တရား တကယ္တန္း ဉာဏ္နဲ႔ရွာရင္ မရွိတဲ့တရား မရွိလို႔ မေတြ႕ရတဲ့တရားတဲ့၊ ပရမတ္တရားက တကယ္တန္း ဉာဏ္နဲ႔ရွာရင္ အဟုတ္ရွိတဲ့တရား အဟုတ္ရွိလို႔ ကိုယ္နဲ႔ အဟုတ္ေတြ႕ရတဲ့တရားအစစ္ပါ။

ခႏၶာမွာ ဉာဏ္စိုက္ၿပီး မွတ္လိုက္ေတာ့ ပူဒါေတြကို ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ ေအးဒါေတြလည္း ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ လႈပ္ထာေတြလည္း ေတြ႕ရလိမ့္မယ္။ ရွိန္ရွိန္ ရွိန္ရွိန္နဲ႔လည္း ေတြ႕ရလာပါလိမ့္မယ္။ ကိုယ္မွာ ေတြ႕တဲ့တရားေတြဟာ သႏိၵ႒ိကဂုဏ္ေတာ္အတိုင္း ကိုယ္တိုင္သိအပ္တဲ့ ပရမတ္တရားအစစ္ေတြေပါ့။
ေယာဂီမ်ား ကိုယ္မွာ ေတြ႕တဲ့ အပူဓာတ္ထဲမွာ အစိုင္အခဲေတြလည္း မပါေတာ့ပါဘူးေနာ္။ ေတြ႕လည္းမေတြ႕ရ ေတာ့ပါဘူး။ ျမင္လည္းမျမင္ရေတာ့ဘူးေနာ္။

အစိုင္အခဲျဖစ္ေနတာေတြက ဃနပညတ္ လို႔ေခၚတယ္။

ေယာဂီမ်ားခႏၶာမွာ ဉာဏ္နဲ႔ေတြ႕ရတဲ့ အပူဓာတ္ထဲမွာ အစိုင္အခဲဆိုတာလည္း မရွိေတာ့ပါဘူး။

ပါလည္းမပါေတာ့ပါသျဖင့္ အစိုင္အခဲကို မေတြ႕မျမင္ရတာသည္ ပရမတ္အစစ္ကိုျမင္၍ ဃနပညတ္စင္သြားပံု၊ ခႏၶာကိုယ္မွာ ဉာဏ္နဲ႔ရွာလို႔ေတြ႕ရတာက ပရမတ္၊ မရွိဒါက ပညတ္ပါ။

ရွိဒါျမင္ မရွိဒါစင္။
ပရမတ္ျမင္ ပညတ္စဥ္။
ပရမတ္ေပါက္ ပညတ္ေပ်ာက္။

No comments: